Auteur Topic: Firmware verzoekjes  (gelezen 1754 keer)

Casa

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Firmware verzoekjes
« Gepost op: juni 09, 2017, 04:35:08 pm »
Hallo!

Omdat ik ook een Mede8er heb, kan ik uitspraken doen over wat ik aan de een fijner vind dan aan de ander. Er zijn gelukkig veel dingen die ik aan de Dune fijner vind! ;)

Toch zijn er ook dingen die ik aan de Mede8er echt heeeeel veel fijner vind. En in dit verzoekje wil ik ingaan op een paar punten.

1. Het scherm dat verschijnt bij het spoelen door een mediabestand. Echt heel onhandig als je Mede8er gewend bent en wel om de volgende redenen (zie Mede8er voor inspiratie):
a. Heel graag wil ik in de horizontale tijdbalk het begintijdstip (0:00:00), huidige tijdstip, tijdstip waar momenteel naar toe gespoeld wordt en eindtijdstip van de film zien. Dus 4 stuks.
b. De tijdbalk inkleuren: van 0:00:00 tot huidige tijdstip bijvoorbeeld donkerblauw en van huidige tijdstip tot tijdstip waar momenteel naar toe wordt gespoeld lichtblauw en de rest transparant. Zo zie je heel duidelijk waar je bent en waar je naar toe gaat.
c. Extra informatie als bestandsnaam, evt. huidige geluids- en ondertitelspoor, etc.
d. De weergave bovenin het scherm in plaats van in het midden van het scherm. Nu wordt het belangrijkste deel van de film bedekt met de 'balk'.

2. Zowel scrollen door bestandslijsten als spoelen door een film gaat op constante snelheid. Ook als je het knopje van de afstandsbediening vasthoudt. Heel mooi zou zijn als in beide gevallen de snelheid steeds hoger wordt, naarmate je de knop langer indrukt. Zie ook Mede8er. Het is echt lastig dat je soms zeer lang moet drukken om naar het einde te scrollen of te spoelen! Ik weet dat er andere knopjes zijn om het sneller te kunnen doen, maar 1 knopje voor verder en 1 knopje voor terug zou makkelijker zijn.

3. Wel of niet hervatten van de film waar je gebleven bent. De twee opties bij de instellingen zijn nu: bij het begin beginnen of hervatten. Graag een derde optie erbij: laat de gebruiker kiezen indien de film al een keer is gestart.

4. In bestandslijsten, maar eigenlijk ook in filmhoezen een indicator tonen bij films die al bekeken zijn (voor > bijna 100%).

Edit: aanvulling, zie deze post: http://dunehd-forum.nl/index.php?topic=76.msg722#msg722

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en of ik het verzoek hier op de juiste plek doe.

Groeten,

Casa
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2017, 04:38:12 pm door Casa »

tijgert

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Firmware verzoekjes
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2017, 11:56:17 pm »
Ik ben het hier roerend mee eens. Vooral de Watched Indicator mis ik heel erg.
Ook het steeds sneller spoelen naar gelang men de knop ingedrukt houdt zou ik graag terug willen in de Dune.
Dat het spoelen er belabberd simpel en Spartaans uit ziet qua indicatie vergeleken met de Mede8er is ook een goed punt.
Ook een user vraag 'hervatten of vanaf begin afspelen?' mis ik erg.

Man, ik ben het er dus ECHT overal mee eens. Duidelijk ook een mede8er bezitter ;)

Edit:
Bij de Watched Indicator functie zou ik ook graag een extra bestandje geplaatst zien worden zoals bij de mede8er, die plaatst een textbestand met de filenaam met een '.t' erachter in dezelfde folder . Hierdoor kan je ook remote zien welke bestanden zijn bekeken en dus de collectie beheren. Door gebrek hieraan moet ik continue aan iedereen vragen wie wat gezien heeft zodat het van de NAS af kan.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2017, 12:00:06 am door tijgert »

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2017, 03:12:27 pm »
Helemaal mee eens.
4. In bestandslijsten, maar eigenlijk ook in filmhoezen een indicator tonen bij films die al bekeken zijn (voor > bijna 100%).

Nr 4 met stip bovenaan, die hele moviewall maakt het vooral bij series kijken geheel nutteloos. 

tijgert

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2017, 12:39:42 am »
Kan de mod deze thread even verplaatsen naar de Firmware Request area?

Jeremy

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2017, 11:37:51 am »
Done :)

Het lijstje zal worden bekeken door onze PM

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2017, 05:21:46 pm »
Goede tips! Ze zijn toegevoegd aan de lijst van gewilde features!

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2017, 05:30:41 pm »
3. Wel of niet hervatten van de film waar je gebleven bent. De twee opties bij de instellingen zijn nu: bij het begin beginnen of hervatten. Graag een derde optie erbij: laat de gebruiker kiezen indien de film al een keer is gestart.

Wanneer je de hervatten optie selecteert kan je alsnog gemakkelijk naar start wanneer je op 0 drukt, misschien een mooie tijdelijke oplossing.

Casa

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2017, 04:35:41 pm »
Dank je wel EricR.

Ik was er nog twee vergeten:

1. Als ik door films blader via een third party indexer zoals Yadis kan ik niet het grote infoscherm van een film doorscrollen. Ik moet eerst terug naar de thumbnaillijst, dan naar de volgende film en dan het infoscherm van die film weer openen. In de Mede8er kun je direct van het infoscherm van de ene naar de volgende film.

2. Hetzelfde geldt eigenlijk voor MyCollection van de Dune zelf. Een bijkomend probleem van MyCollection is dat je niet Series en Films afzonderlijk kunt bladeren. Althans, niet als je films óf series in meerdere mappen hebt staan. Heb je slechts 1 map voor films en 1 map voor series, dan kun je die ene map afzonderlijk bekijken en daarmee óf al je films óf al je series.

Groeten,

Casa

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2017, 09:19:43 am »
Bedankt Casa!

Met betrekking tot MyCollection ligt er nog een grote to do list bij Dune, deze feature wordt nog volop ontwikkeld. Ik zal deze suggesties op de lijst zetten!