Auteur Topic: [Opgelost] Geen gigabit connectie?  (gelezen 8317 keer)

MrMagic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
[Opgelost] Geen gigabit connectie?
« Gepost op: mei 11, 2017, 11:42:37 pm »
Vandaag de Solo Lite van Ibood binnen gekregen.

Het lijkt erop dat ik geen gigabit connectie met m'n netwerk krijg.

Als ik een read test op een bestand doe (via de Info-knop) blijft de snelheid steken op 11 MB/s.

Het groene lampje bij de netwerkpoort gaat ook niet branden, alleen het oranje lampje brandt.

Als ik een 4K bestand afspeel met een hoge bitrate gaat het ook stotteren als de bitrate boven de 100 Mbit/s komt.

Is er een manier om een gigabit connectie te forceren? Alle andere apparaten die in dezelfde switch zitten krijgen wel een gigabit verbinding.

Ik heb zowel de laatste stable als de beta firmware geprobeerd.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2017, 09:37:08 am door EricR »

bastian433

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Geen gigabit connectie?
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2017, 02:07:17 pm »
Ding maakt hier wel gigabit verbinding hier.
Staat ook wel bij dat een bitrate tot ongeveer 100 mbit werkt overigens.
kabel stuk/verkeerd?

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2017, 02:42:22 pm »
Staat Fast SMB Access aan in de instellingen? En zoals Bastian zegt; gebruik minimaal CAT5e kabels en sluit deze uiteraard aan op een Gigabit poort.

MrMagic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2017, 05:17:02 pm »
Ik gebruik geen SMB, maar NFS.

Ik heb de kabel die met m'n Nvidia Shield TV wel een gigabit verbinding heeft in de Dune gedaan, maar dan krijg ik ook slechts een 100 Mbit verbinding.

Het lijkt erop dat de Dune niet om kan gaan met de poorten in mijn Zyxel switch. Als ik hem via een lange kabel rechtstreeks met m'n router verbind krijg ik wel een gigabit verbinding.

Alleen wel vreemd dat de Dune het enige apparaat is die geen gigabit verbinding met m'n switch kan maken. M'n Xbox One heeft er nl. ook geen problemen mee.

epfangb

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2017, 10:24:58 am »
Ik heb ook geen gigabit connectie met m'n netwerk. Ik heb de kabel vervolgens in mijn laptop gestopt en dan zet ik bestanden over met 85MB/s en stop ik vervolgens de kabel ik de Dune, dan haal ik 8.5MB/s. Teruggezet naar fabrieksinstellingen, ed. verhelpt het niet.

Ik had juist deze Dune als vervanging van mijn oude Popcorn Hour mediaplayer omdat die max 10MB/s haalde.

Tips zijn welkom...

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2017, 01:34:31 pm »
Hier ook geen gigabit connectie, 7,8Mb/s met de test via de info knop

MrMagic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2017, 02:38:23 pm »
Blij dat ik niet de enige ben... Blijkbaar is de gigabit poort van de Dune niet heel erg goed compatible met diverse routers/switches.

Enig idee of hier nog aan gewerkt wordt door de ontwikkelaars?

Hulliee

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2017, 08:52:51 pm »
Ik heb mijn Dune op een Netgear R7000 aangesloten en deze gaat via het netwerk naar mijn NAS. Net een jellyfish test gedaan (http://jell.yfish.us/).
De jellyfish-180-mbps-4k-uhd-hevc-10bit gaat vlekkeloos ('I' geeft max 210Mpbs aan).
Bij de jellyfish-250-mbps-4k-uhd-hevc-10bit en jellyfish-250-mbps-4k-uhd-h264 krijg ik bufferfouten en een schokkerig beeld ( 'I' geeft 230Mpbs aan).
Dune komt behoorlijk ver wat mij betreft, al trekt hij de gigabit verbinding niet vol.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2017, 08:55:09 pm door Hulliee »

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2017, 12:29:10 pm »
Hier ook geen gigabit connectie, 7,8Mb/s met de test via de info knop

Andere kabel gebruikt, andere switch nu is het goed.
Bij netwerk verkenner in de dune, vele keren op vernieuwen moeten drukken om eindelijk de schijven van de server te zien.
Alles nu in orde, snelheid is met testen via info knop  34Mbit/s

MrMagic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2017, 12:16:20 am »

Welk merk en type switch als ik vragen mag? Als het niet anders kan ga ik ook maar een andere switch aanschaffen denk ik.

Citaat

De snelheid die daar aangegeven wordt is (gelukkig) in MegaByte per seconde. Ik haal op 100 Mbit 11 MB/s en via m'n router op 1 Gbit haal ik 45 MB/s.

JMJ

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2017, 05:28:59 pm »
Hier zowel met een netgear als hp gigabit switch geprobeerd beide worden op 100Mbps gezet met doorvoer 10-11MB/s. Direct aan de router netjes gigabit verbinding en  haal ik 45MB/s. Helaas is rechtstreeks hier geen optie. Hoop toch dat dit dmv firmware te verhelpen is.

MrMagic

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2017, 08:33:14 pm »
Hier zowel met een netgear als hp gigabit switch geprobeerd beide worden op 100Mbps gezet met doorvoer 10-11MB/s. Direct aan de router netjes gigabit verbinding en  haal ik 45MB/s. Helaas is rechtstreeks hier geen optie. Hoop toch dat dit dmv firmware te verhelpen is.

Dat klinkt niet veelbelovend :(

Kan iemand van de support misschien vertellen wat een goede 8-ports switch is die op zeker een gigabit verbinding kan maken met de Dune?

j-rune

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2017, 03:34:28 pm »

Kan iemand van de support misschien vertellen wat een goede 8-ports switch is die op zeker een gigabit verbinding kan maken met de Dune?

Ik had mijn Dune ook op een Zyxel 8 ports Gb switch. Helaas ook maar op 100Mb...
Toevallig laatst deze switch gekocht, Dune werkt nu perfect op 1Gb: Netgear ProSAFE GS108E

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2017, 04:13:49 pm »

Welk merk en type switch als ik vragen mag? Als het niet anders kan ga ik ook maar een andere switch aanschaffen denk ik.

Citaat

De snelheid die daar aangegeven wordt is (gelukkig) in MegaByte per seconde. Ik haal op 100 Mbit 11 MB/s en via m'n router op 1 Gbit haal ik 45 MB/s.

Een netgear prosafe Model GS105.
Verbinding ging toen in 1 keer goed.
De dune heb ik eerst een fabrieks reset gegeven, bij netwerk verkenner kwam eerst niks tevoorschijn.
Maar nadat ik bij netwerk verkenner op vernieuwen ( soms moet ik dat meerdere malen doen ) drukte, zag ik mijn server.

JMJ

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2017, 07:21:46 pm »

Citaat

Een netgear prosafe Model GS105.
Verbinding ging toen in 1 keer goed.
De dune heb ik eerst een fabrieks reset gegeven, bij netwerk verkenner kwam eerst niks tevoorschijn.
Maar nadat ik bij netwerk verkenner op vernieuwen ( soms moet ik dat meerdere malen doen ) drukte, zag ik mijn server.

Hmm heel raar dit, ik heb ook de Netgear Prosafe model GS105 en bij mij wordt wordt de connectie op 100 Mbit gezet? Aan de bekabeling ligt het niet dat is hier cat5e
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2017, 07:23:36 pm door JMJ »