Auteur Topic: Standaard ondertitels  (gelezen 3873 keer)

Franky076

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Standaard ondertitels
« Gepost op: mei 17, 2017, 07:44:26 am »
Iedere keer wanneer ik een film afspeel en er zitten standaard Nederlandse ondertitels in de film, moet ik ze toch altijd wel zelf eerst selecteren via de knop "subtitles" op mijn afstandsbediening.
Is er geen instelling mogelijkheid dat er standaard een ondertitel wordt geselecteerd?

freddy

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Standaard ondertitels
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2017, 08:44:17 am »
volgens mij kan dit  onder instellingen---->afspelen---->taalkeuze. en onder de knop ondertitels kan je ook nog van alles wijzigen

Jeremy

• Administrator
  • Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2017, 10:23:04 am »
Klopt Freddy,

In Engels via: Setup > Playback > Subtitles en dan de keuze Enable subtitles by default for files: YES
Dan pakt hij standaard ondertiteling :)

Gr, Jeremy

Franky076

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2017, 07:19:15 am »
Ik heb dit dus geprobeerd, maar ik moet bij elke film de ondertitels steeds handmatig selecteren.

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2017, 05:00:21 pm »
Ik heb het zojuist bij 5 verschillende films gecheckt van verschillende formaten en heb het probleem niet kunnen dupliceren. Geef je de .srt exact dezelfde naam als het videobestand? En om wat voor videobestand gaat het? Er zijn ook meerdere opties mogelijk bij de Subtitles by Default optie, welke heb je gekozen?

Saarprive

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2017, 12:39:20 pm »
Als het een probleem blijft mbt het handmatig selecteren zou ik MKVToolnix gebruiken om de ondertiteling te koppelen aan het mkv film bestand.

BasM

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2017, 09:42:58 pm »
Had ook het probleem. Bij mij loste het volgende het probleem op. In Instellingen / Afspelen / Ondertitels / Standaard activering van bestandsondertitels op alleen ja zetten. De bovenste. En Snelschakelen voor enkelvoudige ondertitels op ja.

kawe

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2017, 09:07:04 pm »
@BasM . Bij mij staat het ook zo ingesteld. maar toch heb ik bij bepaalde series geen ondertiteling (en die staan er zeker in , want met de Mede8er en op pc wel ondertitels). als ik op de "sub" toets druk kan ik enkel kiezen uit "instellingen" of "uit" (enkel bij de series waar het niet lukt om ondertiteling te krijgen)
Het probleem doet zich voor bij ingebouwde sub en niet bij afzonderlijke srt.

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2017, 09:31:49 am »
Dus de subtitles worden helemaal niet herkend? Om wat voor soort subtitle streams gaat het?

polypenko

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2017, 09:59:14 am »
Ik heb exact het zelfde probleem, op mijn PC wordt de ondertitel van een serie goed weergegeven maar als
ik de file afspeel via de Lite niet.
Je krijgt dan bij de ondertitel niets te zien, ik heb als test de naam van de serie en srt. verandert wederom
geen probleem op de pc maar of een of andere manier gaat het bij bepaalde files fout.

Geen idee waardoor dit komt.

Saarprive

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2017, 11:53:18 am »
Ik heb ooit ergens gelezen dat het helpt de ondertitels (.srt bestand) te converteren naar ansi formaat, bijv mbt notepad. Misschien helpt dit.

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 14, 2017, 03:05:31 pm »
Er lopen geloof ik wat problemen door elkaar in dit topic. Een .srt subtitle zou in alle gevallen moeten werken, zo niet dan hoor ik graag welke dit zijn.
Wanneer ingebakken subtitles niet werken hoor ik graag wat voor soort subtitles dit zijn. Er zit namelijk een hoop verschil tussen verschillende formaten en zelfs resoluties in het geval van picture based varianten.

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2017, 08:58:03 pm »
Er lopen geloof ik wat problemen door elkaar in dit topic. Een .srt subtitle zou in alle gevallen moeten werken, zo niet dan hoor ik graag welke dit zijn.
Wanneer ingebakken subtitles niet werken hoor ik graag wat voor soort subtitles dit zijn. Er zit namelijk een hoop verschil tussen verschillende formaten en zelfs resoluties in het geval van picture based varianten.

Al eerder aangegeven in een topic, het gaat om:
Type: ondertitel
Codec DVD subtitles ( spu )
Taal: Nederlands
Op Mijn Dune center ( ja een oudje ) doen deze het wel. op mijn pc ook.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157523.700

Dat dune dit niet oppakt is mij een raadsel dit is al veel langer bekend, vele bluray bestanden gebruiken dit.

Op bijna ieder apparaat worden ze weergeven behalve op de dune.

begin ondertussen aardig te balen van de dune speler, ondersteuning is niet zo geweldig.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2017, 07:37:13 am door rotel1 »

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2017, 08:52:25 pm »
@BasM . Bij mij staat het ook zo ingesteld. maar toch heb ik bij bepaalde series geen ondertiteling (en die staan er zeker in , want met de Mede8er en op pc wel ondertitels). als ik op de "sub" toets druk kan ik enkel kiezen uit "instellingen" of "uit" (enkel bij de series waar het niet lukt om ondertiteling te krijgen)
Het probleem doet zich voor bij ingebouwde sub en niet bij afzonderlijke srt.

Precies dit dus.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2017, 07:34:29 am door rotel1 »

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2017, 09:12:28 am »
SPU is Vobsub en dit is een picture based DVD formaat. Wanneer dit in Blu-rays gebruikt wordt zijn het rips waarin zij handmatig zijn toegevoegd. Aangezien het picture based is is de werking wat ongewoon, de subtitle "afbeeldingen" worden aangepast aan de resolutie van het beeldmateriaal. Aangezien de SPU subtitles worden geript uit DVD's en vervolgens worden gebruikt in Blu-Rays komt de resolutie niet overeen. Om de ondertiteling dan in normaal formaat weer te geven moet deze worden uitgerekt waardoor ze in sommige gevallen lelijk en zelfs onleesbaar worden. Om dit te voorkomen heeft Dune dit voor hoge resoluties uitgezet. SPU werkt dus prima op DVD resoluties maar daarboven momenteel niet. We hebben wel al meerdere keren het verzoek doorgegeven om de optie te integreren om dit ook voor hogere resoluties aan te zetten. Er is ook toegezegd dat dit zou gebeuren, ik zal er nog eens achteraan gaan.