Auteur Topic: Kan geen bestanden verwijderen via USB...  (gelezen 152 keer)

TheDeeGee

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Kan geen bestanden verwijderen via USB...
« Gepost op: november 26, 2018, 11:34:39 pm »
De lijst met problemen blijft maar groeien...

Ik heb een 2TB USB 3.0 HDD aan de Dune hangen met Films en Series erop. Meestal gaan nieuwe Films of Series naar 1 keer kijken er weer af, alleen blijkt dit niet mogelijk. Als ik via Source naar mijn HDD ga en een map met film erin probeer te verwijderen krijg ik de melding "error deleting file". Zelfs een simpel text bestand (om te testen) is niet te verwijderen.

Daarnaast zet de Dune ook nog eens Android mappen op elk USB apparaat dat ik er maar aan hang, vreemd allemaal.

Sta bijna op het punt hem na een week weer in te pakken en terug te sturen, wat een slechte eerste ervaring zeg. Mijn oude Mede8er MED500X werkte beter (los van de aflopende bestand ondersteuning).

Teetje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Kan geen bestanden verwijderen via USB...
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2018, 10:21:42 am »
Welke lijst met problemen ?.

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2018, 10:27:37 am »
De lijst met problemen blijft maar groeien...

Ik heb een 2TB USB 3.0 HDD aan de Dune hangen met Films en Series erop. Meestal gaan nieuwe Films of Series naar 1 keer kijken er weer af, alleen blijkt dit niet mogelijk. Als ik via Source naar mijn HDD ga en een map met film erin probeer te verwijderen krijg ik de melding "error deleting file". Zelfs een simpel text bestand (om te testen) is niet te verwijderen.

Daarnaast zet de Dune ook nog eens Android mappen op elk USB apparaat dat ik er maar aan hang, vreemd allemaal.

Sta bijna op het punt hem na een week weer in te pakken en terug te sturen, wat een slechte eerste ervaring zeg. Mijn oude Mede8er MED500X werkte beter (los van de aflopende bestand ondersteuning).
Misschien kun je ruilen met Wims280 daar verdwijnen juist alle mappen  ;) Maar ik heb het bij mij net getest met een usb 3.0 schijfje en ik kan ze wel verwijderen via het menu.
Heb ik tenminste iets wat wel werkt  8)

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2018, 10:45:46 am »
Maar heb je al geprobeerd om de schijf via je pc 2x goed te formatteren en dan nog eens te proberen.

Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3/EXT4 (read-write), NTFS (read-write), exFAT (read-write), HFS/HFS+ (Mac OS Standard/Extended) (read-only), BTRFS (read-write)

TheDeeGee

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2018, 11:21:57 am »
Maar heb je al geprobeerd om de schijf via je pc 2x goed te formatteren en dan nog eens te proberen.

Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3/EXT4 (read-write), NTFS (read-write), exFAT (read-write), HFS/HFS+ (Mac OS Standard/Extended) (read-only), BTRFS (read-write)

Heb de schijf eenmalig via Schijfbeheer op normale snelheid geformatteerd, daarna alle bestanden weer over gekopieerd.

Als ik bijvoorbeeld een map aanmaak via de Dune zelf, kan die wel verwijderd worden. Ook als ik een film kopieer en plak in de Dune kan ik diezelfde film verwijderen, maar het originele bestand blijft een error geven.

Als ik diezelfde schijf inplug in de PC kan ik er wel alles mee, dus aan de schijf ligt het niet.

Zal alle 1,5 TB aan bestanden maar weer verspreiden over mijn PC en de schijf via SATA in de PC formateren i.p.v. via USB 3.0, en dan maar eens kijken of dat wel werkt.

Ik weet het anders ook niet meer.
« Laatst bewerkt op: november 28, 2018, 11:42:11 am door TheDeeGee »

TheDeeGee

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2018, 10:58:34 pm »
Volgens mij werkt het nu, en het probleem ligt toch bij Dune denk ik.

Ik heb 4 USB apparaten getest, en bij allemaal hetzelfde probleem.

Plaats ik de bestanden op het USB apparaat vanaf mijn PC, en plug het apparaat in de Dune, dan zijn de bestanden niet te verwijderen.

Wat wel werkt is het USB apparaat dat ik wil gebruiken, geformatteerd (helemaal leeg) in de Dune pluggen. Dan bestanden op een USB apparaat zetten via PC, daarna aansluiten op de Dune en dan van USB naar USB kopieren.

Alleen dan zijn bestanden via de Dune te verwijderen.

Verder heb ik nog EXT3 geprobeerd maar dat maakt geen drol uit.

Darryl

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2018, 01:59:12 pm »
Nope. Ligt niet aan de Dune. Het ligt aan Windows en de rechten die ze toewijst tijdens formatteren.
Als je de schijf vervolgens aan een linux systeem hangt, alleen maar gezeur met rechten.
Hetzelfde gezeur heb ik met o.a. mijn Qnap nas, Android TV, enz.

De oplossing is simpel, met de Dune formatteren en van daaruit alle mappen aanmaken,
of met een ander linux of android-systeem. Linux heeft het liefst ext3 of ext4 formaat.

(Als ik een schijf gemaakt met m'n Qnap nas aan de Dune hang (Ext4 Formaat)
is er geen enkel probleem.
« Laatst bewerkt op: december 03, 2018, 02:01:21 pm door Darryl »

TheDeeGee

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2018, 11:28:41 pm »
Nope. Ligt niet aan de Dune. Het ligt aan Windows en de rechten die ze toewijst tijdens formatteren.
Als je de schijf vervolgens aan een linux systeem hangt, alleen maar gezeur met rechten.

De oplossing is simpel, met de Dune formatteren en van daaruit alle mappen aanmaken,
of met een ander linux of android-systeem. Linux heeft het liefst ext3 of ext4 formaat.

Hoe formatteer ik met de Dune?

Kan namelijk nergens een optie vinden.

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 05, 2018, 11:32:44 am »

Dat het aan windows ligt is onzin.Heb hier 3 Dune,s staan en 2 maal qnap maar wat ik ook formatteer met windows, het werkt allemaal goed en zonder problemen. En de Dune plaatst op elke externe harddisk of usb stick systeem bestanden op het moment dat hij de eerste keer aangesloten word, ongeacht waarop je hem heb geformatteerd.

Ik heb al tal van problemen gehad met de Dune HD pro die onverklaarbaar zijn en die ook gemeld worden op het avs forum, en nu met de 2de beta firmware is het van alles geworden maar niet beter.
Het is te gek voor woorden dat mij media player van mij tv beter werkt dan de dure Dune HD pro die er special voor ontworpen is.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2018, 11:55:17 am door Gerritje »

Teetje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2018, 03:47:36 pm »
Nou, denk probeer het even met een USB 3.0 stick. Geformateerd via Windows verkenner op EXFat, bestanden er op gezet, en gewoon kunnen verwijderen met de Dune, daarna via het netwerk een bestand op de Dune gezet en ook gewoon kunnen verwijderen.

En waarom zou je je druk maken over wat Android en Systeembestandjes die de Dune op je Schijf enz.zet. En duur vind ik hem ook niet .....

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 09, 2018, 04:11:08 pm »
Nou, denk probeer het even met een USB 3.0 stick. Geformateerd via Windows verkenner op EXFat, bestanden er op gezet, en gewoon kunnen verwijderen met de Dune, daarna via het netwerk een bestand op de Dune gezet en ook gewoon kunnen verwijderen.

En waarom zou je je druk maken over wat Android en Systeembestandjes die de Dune op je Schijf enz.zet. En duur vind ik hem ook niet .....
143 pagina's met klachten op het avs forum.. en bij jouw is alles geweldig, werk je toevallig bij Dune  :o

Teetje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 10, 2018, 09:41:22 pm »
Jij heb veel moeite met andere meningen hé , Gerardus ...

Citaat
Heb hem in de kast gegooid, de mediaplayer van mij tv werkt veel beter.
Ben blij dat de ultra nog niet te koop is anders was het een miskoop geweest van €800,00

Dacht dat je de Dune in de kast had gegooid ...
« Laatst bewerkt op: december 10, 2018, 09:46:33 pm door Teetje »

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 11, 2018, 03:53:12 pm »

Citaat
Ben blij dat de ultra nog niet te koop is anders was het een miskoop geweest van €800,00

Lezen is echt jouw sterkste kant niet!En ik hem geen moeite met andere meningen maar....
Jij ben ook volgens mijn zo iemand die als spookrijder zijnde zegt dat alle ander de verkeerde kant oprijden....

Teetje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 11, 2018, 06:44:59 pm »

Citaat

Lezen is echt jouw sterkste kant niet!En ik hem geen moeite met andere meningen maar....
Jij ben ook volgens mijn zo iemand die als spookrijder zijnde zegt dat alle ander de verkeerde kant oprijden....

De zoveelste aanname, ik zeg in ieder geval niet dat ik mijn Dune de kast in gooi en dat zijn mediaplayer van de TV beter werkt ...
« Laatst bewerkt op: december 11, 2018, 06:55:21 pm door Teetje »

Darryl

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 14, 2018, 02:52:24 pm »

Dat het aan windows ligt is onzin.Heb hier 3 Dune,s staan en 2 maal qnap maar wat ik ook formatteer met windows, het werkt allemaal goed en zonder problemen. En de Dune plaatst op elke externe harddisk of usb stick systeem bestanden op het moment dat hij de eerste keer aangesloten word, ongeacht waarop je hem heb geformatteerd.

Ik heb al tal van problemen gehad met de Dune HD pro die onverklaarbaar zijn en die ook gemeld worden op het avs forum, en nu met de 2de beta firmware is het van alles geworden maar niet beter.
Het is te gek voor woorden dat mij media player van mij tv beter werkt dan de dure Dune HD pro die er special voor ontworpen is.

Zeker geen onzin. Slechts een foutje in de uitleg. Problemen met rechten toewijzen ontstaan zodra je met Windows folders en bestanden gaat aanmaken. (Probeer het maar eens uit op je Qnaps !, Een schijf formatteren met Windows, bestanden erop zetten, aan je qnap hangen en dan die bestanden via de qnap (File Station) weer verwijderen. Prettige wedstrijd!).  Alleen formatteren met Windows zou idd geen problemen op moeten leveren.

Neemt verder niet weg dat er elders (meer) problemen zouden kunnen zijn.

Ondanks wat er op het avs forum staat (Zelf niet gelezen overigens) heb ik zelf eerlijk gezegd geen problemen met bestanden lezen of verwijderen, daarbij gezegd dat ik alles via het netwerk afspeel via de Qnap NAS.
De bestanden op mijn schijven, zowel in de NAS als los via USB aan de nas zijn allemaal met diezelfde nas beschreven. Gaat allemaal probleemloos.

Als ik een losse schijf direct aan de Dune zou hangen, zou ik i.d.d. de "symptomen" verwachten die TheDeeGee beschrijft, maar daar verder geen conclusies aan verbinden, aangezien ik dit gewoon ben van Linux systemen.

Je schijf met Windows formatteren, aan de Dune hangen en daarna de bestanden via het netwerk erheen kopiëren moet volgens mij resulteren in een probleemloze schijf waarvan je de bestanden via de Dune kunt lezen en wissen.

Er zal gerust een snellere manier zijn (Via bestandbeheer in Windows gewoon de rechten voor de hele schijf aan "Iedereen" toewijzen o.i.d.), maar bovenstaand zou voor mij op dit moment een oplossing zijn.