Auteur Topic: Bugs/feedback melden aan Dune over Pro 4K  (gelezen 1747 keer)

DuneLover

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Bugs/feedback melden aan Dune over Pro 4K
« Gepost op: mei 15, 2018, 04:57:15 pm »
Hoi,

Ben de gelukkige bezitter van een Pro 4K. Had hiervoor een D1. Is er een plek om bugs/feedback aan Dune te melden? Dit zijn mijn eerste bevindingen:

- SSA subtitles in een mkv blijven op het scherm staan totdat er een nieuwe zin verschijnt.
- 10-bit x264-mkv's worden niet afgespeeld. (HEVC 10-bit werkt wel)
- De display van de Pro 4K toont alleen de tijd. Is het ook mogelijk om via de display door je mappen te navigeren, zoals met de D1 wel kon?

Thanks,

DuneLover

jowi

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Bugs/feedback melden aan Dune over Pro 4K
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2018, 06:56:54 pm »
Hier ook een bug.

De Dune 4K Pro geeft vaak niet de correcte (HDR) metadata over HDMI. Met name de waardes voor maxCLL en FALL lijken willekeurig, of zijn onrealistisch grote getallen. Typisch voorbeeld is 4000/1000 voor maxCLL/FALL maar de Dune geeft bijv. 6526536562/7627357623 aan, of juist 0/0 etc.

De metadata is in te zien bijv. met behulp van een HDFury Vertex, dmv het On Screen Display.

henkbart

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2018, 11:30:50 pm »
Wat ik ook een gemist vind is dat je geen default taal en ondertitels kunt instellen.
Er is wel een playback setup, maar deze onderdelen zitten er niet in.
Dit is toch wel het minste wat er in dit soort spelers mag zitten.
Je moet dus bij iedere bestand steed opnieuw via de knop Subtitels je ondertitel kiezen. Niet echt handig.....

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2018, 02:12:27 pm »
Nog een aantal problemen.
Ondertitels vallen uit nadat de dune op pauze heeft gestaan en het is niet meer mogelijk om de ondertitels te activeren. Pas bij het opnieuw opstarten en de film opnieuw afspelen kan je de ondertitels weer activeren.

Ftp is één groot drama en vind geen mogelijkheid om de dune te benaderen.
SMB werkt totaal niet en ziet geen van de 6 pc's in het netwerk.

Nas werkt wel via smb maar krijg om onbekende reden regelmatig het scherm voor het invoeren voor gebruikersnaam en wachtwoord. Na de dune opnieuw opgestart te hebben werkt het gewoon weer.

Rewind en Ffwind werk zeer slecht en schakelen constant uit, zeker bij 32x.

Ik heb hier ook de Dune HD 4k solo staan en hangt aan de zelfde router.
Geen van de bovenstaande problemen doen zich voor op deze player.
Schandalig dat ze zoiets uit durven te brengen en hij gaat ook vandaag nog retour.

polypenko

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2018, 05:39:01 pm »
Het SMB probleem is Windows gerelateerd!

Zie de volgende topic(s)

Heeft bij mij een tijdje geduurd, maar nu werkt SMB / gedeelde mappen op PC bij mij
perfect.    (zie oa. topic 228)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166664.225

M.u.v. van een aantal zaken, zoals het ontbreken van oa. een ondertitel scraper , seen indicator, BR Menu en nog wat andere zaken, ben ik tot nu toe tevreden.

De ondertitels laat bij MKV files de laatste regel langer zien dan nodig, pas bij een volgende regel wordt
de nieuwe titel weergegeven.

Maar voor mij totaal geen reden om het apparaat al bij voorbaat af te schrijven.

Aan de nieuwe firmware wordt hard gewerkt, zou wat mij betreft ook iets sneller mogen gaan.

De 4k 2160p content wordt perfect afgespeeld op mij LG Oled TV.

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2018, 06:18:31 pm door polypenko »

henkbart

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2018, 07:38:17 pm »
Hallo,

Wat betreft de ondertitels, dit is een bug waarvan ik de support van DuneHD op de hoogte heb gebracht en waarmee men bezig is.
Het probleem doet zich voor als je een SRT file IN een MKV bestand hebt zitten. Dan blijft de ondertitel in beeld totdat de volgende moet komen. Als je nu de SRT als extern bestand gebruikt, werkt het WEL goed.

Dat probleem is bekend en wordt opgelost in een nieuwe firmware.

Henk

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2018, 10:11:33 pm »
Het SMB probleem is Windows gerelateerd!

Zie de volgende topic(s)

Heeft bij mij een tijdje geduurd, maar nu werkt SMB / gedeelde mappen op PC bij mij
perfect.    (zie oa. topic 228)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166664.225

Al de instellingen die daar genoemd worden staan bij mij goed want die problemen heb ik al maanden geleden gehad met de Dune 4k solo gehad. Maar als dit een windows probleem is vind ik het heel vreemd dat de 4k solo zonder problemen alle pc's in het netwerk ziet en alle shares zonder problemen te benaderen zijn. Als ik de 4k pro aan de zelfde kabel hang is heel het netwerk niet te benaderen. Pingen van alle pc's naar de 4k pro geeft geen enkele time out en is snel en stabiel maar de workgroup blijft leeg.

Over het wel of niet terug sturen kunnen de meningen uiteraard verschillen maar aangezien dat er al 4 of updates zijn geweest in een zeer korte periode vind ik dat ze veel te vlug de 4k pro op de markt hebben gebracht en hiermee hun naam beslist geen goed doen. ::)

polypenko

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2018, 09:08:26 am »
Als test heb ik Windows 8 op mijn Desktop geinstalleerd, toen werd mijn Desktop direct herkend
onder workgroup/smb geen enkel probleem, vandaar mijn reactie dat het w10 gerelateerd is.

Bij Upnp zie ik mijn Desktop wel maar het duurt vaak enige tijd voordat deze zichtbaar is.
(vaak direct na het aanzetten van de Dune niet)

Maar onder SMB blijft het niet goed werken.

Ik heb toen mijn Desktop 1 keer wel zichtbaar was onder smb direct netwerk koppelingen
gemaakt en die opgeslagen op de Dune.

Ik denk dat het converteren van de software van Linux naar Android achteraf niet zo soepel
verlopen is, en men daarom al de nodige firmware fixes heeft moeten uitbrengen.

EriBer20

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2018, 10:39:51 am »
Mijn oude BD Prime 3 had het begeven, nieuwe Dune Pro 4K aangeschaft. Door een aantal issues heen moeten worstelen maar werkt redelijk naar tevredenheid, oa. SMB op win 10, werkt uiteindelijk prima.

Een aantal dingen lijken niet te werken:
- support voor chapters in MKV bestanden, zie geen chapters kan derhalve ook niet naar volgende chapter gaan
-vergelijkbaar met FLAC en Cue files, de content van de CUE files wordt niet weergegeven, naar volgende nummer in CUE playlist gaan is dus niet mogelijk.
Beide werkte prima op de BD prime 3.

-opnemen via android App source in krijg ik niet werkende!

Iemand suggesties voor bovenstaande problemen of vergelijkbare issues?

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2018, 04:11:55 pm »
Mijn oude BD Prime 3 had het begeven, nieuwe Dune Pro 4K aangeschaft. Door een aantal issues heen moeten worstelen maar werkt redelijk naar tevredenheid, oa. SMB op win 10, werkt uiteindelijk prima.

Een aantal dingen lijken niet te werken:
- support voor chapters in MKV bestanden, zie geen chapters kan derhalve ook niet naar volgende chapter gaan
-vergelijkbaar met FLAC en Cue files, de content van de CUE files wordt niet weergegeven, naar volgende nummer in CUE playlist gaan is dus niet mogelijk.
Beide werkte prima op de BD prime 3.

-opnemen via android App source in krijg ik niet werkende!

Iemand suggesties voor bovenstaande problemen of vergelijkbare issues?
Deze problemen zijn allemaal al voorbij gekomen op het avs forum.Het enige wat je kunt doen is rustig wachten op een firmware update.  :-\

Arie

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2018, 12:12:52 pm »
Heeft nog iemand problemen met SRT files die niet meer door Dune herkent worden? De oude Solo Light deed dit prima, nu heb ik geen NL ondertitels meer, moet ik dat ergens aanzetten of?

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2018, 10:46:21 pm »
http://dunehd-forum.nl/index.php?topic=75.msg601#msg601

Wacht ondertussen al een jaartje, op het aanzetten.

Arie

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2018, 06:36:01 am »
Ah ok, bedankt, toch vreemd dat een nieuwere versie minder ondersteuning geeft,geduld dan maar of.......

louisdune

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2018, 07:54:15 pm »
Ik heb exact dezelfde bug , kan vaak ( niet altijd ) de set-subtitles niet meer instellen .

RL

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 16, 2018, 08:28:12 pm »
Hebben jullie ook dat als je de zoom settings niet wil laten onthouden(instellingen,afspelen,voorkeuren,zoominstellingen opslaan) dat deze na een reboot deze functie toch weer op ja staat? Bug misschien?