Auteur Topic: Tips voor update  (gelezen 418 keer)

johnberg

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
Tips voor update
« Gepost op: april 22, 2018, 01:21:05 pm »
Gebruik de Dune HD Solo Lite inmiddels al bijna weer een jaar.
Toch zijn er een aantal dingen die ik graag verbeterd zou zien.
1. De ondertitels komen wat bleek over (kijkt niet fijn) en zouden net iets meer randschaduw mogen hebben net zoals bij Popcorn Hour en Kodi.
2. De zoomfuncties hebben heel veel (te veel) mogelijkheden, maar datgene wat je echt nodig hebt zit er niet op nl. een traploze zoom om b.v. een 21:9 een beetje in te zoomen naar b.v. 18:9. Volledig full screen kan wel, maar dit tast de filmscene te veel aan vind ik. De huidige traploze zoomfunctie behoudt de 21:9 aspect ratio en zoomt de film zelf in, daar heeft niemand iets aan natuurlijk. Vreemd is dat het bij sommige films wel werkt: het komt er op neer dat als zoom 2 (vol scherm) NIET werkt de traploze zoom WEL werkt zoals ik het zou willen.
3. Het zou mooi zijn als True HD in ieder geval doorgevoerd wordt als PCM, steeds meer films hebben dit en dan heb je gewoon geen geluid meer. Als Kodi dit kan waarom dan Dune niet?
4. Heb de indruk dat SMB2 niet ondersteunt wordt, alleen maar SMB1
5. Netwerkprestaties zouden beter kunnen, mijn cheap China Android boxje van 50 tientjes haalt 45 MB/sec en de Dune maar de helft hiervan (22 MB/sec)

Nog een vraagje: wanneer brengt Dune een mediaplayer op de markt die echt 4K HDR via hdmi 2.0a ondersteunt?
Update: Hij is er al zie ik de Dune HD Pro 4K is wel Android.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2018, 09:10:49 am door EricR »

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Tips voor update
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2018, 09:18:52 am »
Hallo Johnberg,

Ik heb het topic even verplaatst naar het juiste board, bedankt voor de suggesties!

Wat betreft punt 3; het decoderen van Dolby True HD gaat helaas niet door een beperking op chipset niveau, dit heeft te maken met rechten.
Verder zou SMB v2 als het goed is wel ondersteund moeten zijn, alleen v3 niet. Als dit bij jou niet het geval is zouden meer details over het netwerk ed. fijn zijn.
De netwerksnelheid verschilt erg per gebruiker aangezien deze afhankelijk is van een hoop externe factoren. Er worden regelmatig snelheden van 35 MB/s gehaald met de Dune en dit is voor het streamen van mediabestanden meer dan genoeg. Ruimte voor verbetering is er uiteraard wel maar ik denk niet dat Dune daar een hoge prioriteit aan zal geven.

johnberg

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2018, 12:49:12 pm »
Bedankt Eric,

Wat vind jij zelf eigenlijk van die traploze zoomfunctie, werkt alleen maar zoals het zou moeten als stap 2 "Vol scherm" niets doet.
In alle andere gevallen blijft de 21:9 aspectratio behouden en zoomt de filmscene zelf in, dit zie je op geen een mediaplayer.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2018, 12:51:56 pm door johnberg »

Casa

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2018, 09:01:31 am »
Johnberg, wat bedoel je met 'zoomt de filmscene zelf in'? Misschien doet je televisie automatisch zoomwerk voor je?

Zelf doe ik trouwens niet aan zoomen; ik kijk alles op het formaat dat wordt aangeboden door de filmmaker.

Casa

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2018, 09:08:24 am »
"Wat betreft punt 3; het decoderen van Dolby True HD gaat helaas niet door een beperking op chipset niveau, dit heeft te maken met rechten."

@EricR: Dat is dan niet best voor een mediaplayer! Geen goede keuze van chipset dus? Er is best veel content nu beschikbaar in True HD. Of werkt dat op geen enkele mediaplayer?