Auteur Topic: Ondertitel(s) wordt niet weergeven  (gelezen 406 keer)

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Ondertitel(s) wordt niet weergeven
« Gepost op: april 16, 2018, 12:19:22 pm »
Dit is een probleem wat ik al langer heb met de Dune HD Solo Light en het doet zich alleen voor bij het afspelen van Blu-Ray iso files of losse BD sturctuur in een directory.
Heb dit probleem begin 2017 (ben exacte datum kwijt) via email en telefonisch contact aangegeven bij IBDL BV.
Tevens een email gestuurd (in het Engels) naar hoofdkantoor in Taiwan.
Met IBDL heb ik een aantal keren contact gehad maar daarna heb ik zowel van IBDL als van het hoofdkantoor nooit meer wat gehoord.

Ik stream de video via NFS (Hanewin) over mijn netwerk naar de Dune HD Solo Light (nieuwste firmware is geïnstalleerd).
Dit gaat uitstekend, echter op willekeurige momenten worden er 1 of meerdere ondertitels niet weergegeven terwijl deze wel aanwezig zijn.
Dit gebeurd al dan niet meerdere keren per film en op willekeurige tijden in de film.
Er zijn films waar het vaker gebeurd maar er zijn films waar het maar 1x gebeurd.

Als de ondertitel niet wordt weergegeven en ik een stukje terugspoelen, en Dune HD Solo Light dan weer laat afspelen dan wordt de ondertitel wel weergegeven.
Heb diverse instellingen met de Dune HD Solo Light geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen en is behoorlijk storend.

Om nu uit te sluiten dat het probleem in mijn software/hardware zit, heb ik dezelfde .iso files ook met mijn PopcornHour C200 afgespeeld.
Dit doe dus met dezelfde PC waarop Hanewin staat voor NFS en de PopcornHour zit ook op dezelfde switch (Linksys  LGS 116 beide met Belkin Cat. 6 UTP bekabeling).
De Popcornhour C200 gaf alle ondertitels weer !
Heb dit getest met diverse images en de PopcornHour gaf alle ondertitels weer.
Voor de zekerheid ook nog getest met PowerDVD 16 en deze geeft ook alle ondertitels weer.
Kan ook "mijn vinger" niet op de oorzaak hiervan leggen.

Heb op het forum gezocht of dit probleem al is gemeld maar kon hierover niets vinden.
Ben nu ruim een jaar in het bezit van de Dune HD Solo Light en ben er verder zeer tevreden over.
Hoop dat dit probleem bij de volgende firmwareversie opgelost is.
Mvg,

Tirnash

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Ondertitel(s) wordt niet weergeven
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2018, 09:11:44 am »
Hallo Tirnash,

Zou je misschien een .iso bestand kunnen delen waarbij dit zich voordoet?

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2018, 10:20:00 am »
Maak een kopie van een willekeurige BD naar harddisk en speel deze af.
Het doet zich voor bij alle BD's.
En ik denk dat ik niet een .iso kan delen omdat het forum daarmee problemen kan krijgen.

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2018, 11:47:36 am »
Even ter aanvulling: Ik heb diverse .iso files gedeeld met de heren van IBDL zodat zij zelf e.e.a. kunnen (konden) controleren.
Dit was in (als ik me niet vergis) Juni/Juli 2017 !
« Laatst bewerkt op: april 23, 2018, 12:08:18 pm door Tirnash »

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2018, 10:04:23 am »
Toch nog even een update bij dit topic.
Ben er inmiddels achter gekomen dat dit gebeurd nadat een willekeurige Blu-Ray video op pauze heeft gestaan.
Kort na het hervatten van de video treed dit probleem op.
Mvg,

Tirnash

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2018, 04:19:54 pm »
Dit probleem doet zich ook voor bij de Dune Hd 4K pro.
Schijnbaar vinden ze het niet nodig dit probleem op te lossen want naar de laatste update is het nog steeds niet opgelost.
Als je gelukt hebt en veel geduld word het misschien nog ooit opgelost..

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2018, 10:55:09 am »
Mijn vermoeden is dit d.m.v. een firmware update niet opgelost kan worden door een fout in de Sigma Designs SMP8758 chip.
Heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn Popcornhour C200.
In de specs staat dat deze een GigaLan verbinding heeft, maar in de praktijk haalde de Popcornhour C200 dit bij lange na niet vanwege een fout in de Realtek chip.
Heb maanden geleden een email gestuurd naar het Dune HK in Taiwan over deze problematiek, maar nooit een antwoord gehad.
Heb zelfs via email en telefoon uitgebreid contact gehad met IBDL en nooit meer wat over terug gehoord.
Ben inmiddels wel klaar met stand-alone spelers.
Antect heeft een aantal kasten incl afstandsbediening waar je een hele mooie mediaspeler van kan maken.
Dat is mijn volgende project.

Teetje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 22, 2018, 01:34:22 pm »
Dit probleem deed/doet zich ook voor op de Popcorn Hour A-400 .. Vraag me af of dit gewoon een probleem is van sommige ondertitels zelf ?.

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 22, 2018, 01:41:20 pm »
Dat het aan de chipset ligt lijkt mijn onwaarschijnlijk want de Dune Hd 4k Pro heeft deze problemen ook en gebruikt de Realtek RTD1295 SoC  die ook gebruikt word voor de  Zappiti Duo 4K HDR en deze problemen niet heeft.

Ook aan de ondertitels ligt het niet want als ik de zelfde films afspeel op de Dune Hd solo 4K met de Sigma Designs SMP8758 chip geeft het geen enkel probleem.

Tirnash

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2018, 05:11:09 pm »
Toch wel jammer dat een fix zo lang op zich laat wachten.
Vraag ik me toch wel af of het überhaupt ge-fixed gaat worden.
En dan te bedenken dan een Dune HD Solo Light op moment van schrijven toch nog zo rond de €149 kost.
Een Dune HD Solo 4K verwisselt voor rond €299 van eigenaar.
Toch voor de meeste mensen wel een hoop geld.