Auteur Topic: Blue ray toont geen menu, speelt de film niet  (gelezen 754 keer)

poehoes

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Blue ray toont geen menu, speelt de film niet
« Gepost op: maart 11, 2018, 11:08:12 pm »
Hoi, ik heb dus een Smart B1, en eigenlijk gebruik ik die alleen om muziek en films te streamen van mijn NAS.
Nu heb ik eindelijk eens een Blue ray-disk gekocht van "Star Wars - The Complete Saga"(https://www.bol.com/nl/p/star-wars-the-complete-saga-2015/9200000046595808/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3D923ade7cc57dede2%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D0%26itm_id%3D9200000046595808%26itm_role%3Din) en nu speelt hij ze niet af  >:(. Ik krijg wel de melding (een filmpje) dat de disk van de laatste techniek gebruik maakt en ik misschien contact moet opnemen met de leverancier. Via 'Info' weet ik ook dat dat chapter 86 is, en MPEG-format, dus hij ziet hem wel.
Hij speelt een andere Blue ray (Star Wars Episode 7 : The Force Awakens) wel af.

Ik heb de laatste firmware, flash geheugen staat aan, er zit een 4GB usb stick in de achterste USB-ingang die ik als system storage heb ingesteld.

Waar kan dat aan liggen? Nog tips welke instellingen ik kan aanpassen/tunen? Meeste mbt Blue ray staat op de standaard fabrieksinstelling omdat dit mijn eerste twee Blue ray-disks zijn....

Grtz Robbie

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Blue ray toont geen menu, speelt de film niet
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2018, 03:42:20 pm »
Misschien is het een regio probleem, op de verkooppagina zie ik dat de Blu-Ray regio B is. Hoe het precies zit bij de B1 durf ik niet te zeggen maar dit is waarschijnlijk in te stellen bij het afspelen of in de instellingen.

poehoes

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2018, 11:28:48 pm »
Hoi, bedankt voor je tip. Had ik niet aan gedacht. Maar helaas; hij staat nu op regio B en hij wordt nog steeds niet afgespeeld   :'(

poehoes

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2018, 12:31:23 am »
SHIT! Gevonden op een Sony-forum. Voordat je de disk afspeelt de ethernetkabel uit de Dune trekken, en dan speelt hij hem af  ;D ;D ;D

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2018, 11:55:02 am »
Top, bedankt voor het delen van de oplossing!