Auteur Topic: Dune HD Solo 4K Base geschikt voor Android App "NPO Start"?  (gelezen 708 keer)

roymarja

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Dune HD Solo 4K Base geschikt voor Android App "NPO Start"?
« Gepost op: maart 02, 2018, 08:15:32 pm »
Hallo,

Ik heb al een heuse zoektocht achter de rug om een mediaspeler te vinden die de (betaalde)1080p content van de Android NPO Start-App in goede kwaliteit kan afspelen.
Bij alle intussen geteste Chinese boxjes was er wel wat: ofwel de streams werden helemaal niet afgespeeld of wanneer wél in veel slechtere kwaliteit dan de Cjhromecast Ultra die ik nu gebruik.

Na deze lange inleiding mijn korte vraag: heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze App op een 4k base?
Zo niet, is iemand eventueel bereid de App in te laden (wanneer überhaupt mogelijk) en uit te proberen?
(de eerste maand is sowieso gratis bij de NPO)

Alvast bedankt voor jullie eventuele inbreng!

roy

roymarja

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Dune HD Solo 4K Base geschikt voor Android App "NPO Start"?
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2018, 07:23:32 pm »
Oei, dat biedt niet veel hoop op een ordentelijke werking van de bewuste App...!
Kan iemand dan tenminste melden of de App überhaupt beschikbaar is in de Android-omgeving?
Bedankt!

roymarja

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2018, 07:56:48 pm »
Kennelijk is het voor de lezers van dit topic te veel moeite om het kastje even met Android op te starten en in de Playstore te kijken of de NPO Start-App beschikbaar is- en te installeren valt op de Base 4K

Mod: er kan, wat mij betreft, een slotje op dit topic!

rotel1

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2018, 03:40:19 pm »
Komt doordat er NPO staat ben ik bang. zelf heb ik deze speler niet. en ben bang dat er door de slechte firmware updates ook geen nieuwe meer komt, maar wie weet in de toekomst.
Succes

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2018, 09:38:36 am »
Je zegt het al; het betreft een Android app. Gaat dus helaas niet werken op een niet Andoird apparaat.

roymarja

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2018, 08:33:26 pm »
Aha, daar wringt de schoen dus!
Volgens diverse info's van webwinkels zou de Base dualboot zijn: Linux dan wel Android 6.0
Ik ga verder op zoek, bedankt!

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 14, 2018, 02:40:25 pm »
Aha, daar wringt de schoen dus!
Volgens diverse info's van webwinkels zou de Base dualboot zijn: Linux dan wel Android 6.0
Ik ga verder op zoek, bedankt!

Eind 2015 kwamen ze al met dit bericht maar ruim 2 jaar verder is er nog steeds niets.
Ik krijg steeds meer spijt van de 4k solo en loop tegen steeds meer problemen aan, ook de firmware updates blijven ver achter. Dit was mijn eerste Dune maar ik denk ook de laatste.

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2018, 03:34:58 pm »
Dune is inderdaad ooit bezig geweest met een Dual Boot Android feature maar de ontwikkeling hiervan was helaas compleet afhankelijk van Sigma (de chipset fabrikant) die hier al snel de stekker uit had getrokken.