Auteur Topic: Shares wel/niet toegankelijk  (gelezen 2726 keer)

rolbo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Shares wel/niet toegankelijk
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2018, 10:23:04 am »
Ben benieuwd naar het antwoord.

Kleine rectificatie aangaande mijn vorige bericht; SMB v1 en v2 worden in ieder geval ondersteund, voor v3 zal ik eens navraag doen.

rolbo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 13, 2018, 12:57:34 pm »
Je oplossing werkt ook niet.
Vandaag naar MS gereageerd; zie link:  https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-files/shares-op-wd-harddisks/be7590b6-cc0d-4e4d-aa26-2afdc601be2a
ik wacht dus maar weer af.

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2018, 12:49:32 pm »
Het probleem zit hem in de beveiliging van windows 10.
Je moet de gedeelde rechten instellen maar ook de beveiligingen.

Je moet eerst je schijf delen. Eigenschappen schijf---> Delen.   Share name invulen en rechten goed zetten.
Dan eigenschappen schijf----> Beveiligingen - en bij Namen en groepen van gebruikers "Iedereen" toevoegen.
Je  kunt dit doen door op geavanceerd  te klikken in het tabblad beveiligingen.

Dan alles een keer opnieuw opstarten en je inlogscherm met Guest is verdwenen en hij maakt meteen verbinding.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2018, 12:58:57 pm door Gerritje »

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 25, 2018, 08:34:16 am »
Bedankt Gerritje, ik hoor graag of het heeft gewerkt!

rolbo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 29, 2018, 06:29:06 pm »
In de eerste plaats: bedankt Gerritje voor het meedenken!

Heb dit allemaal keer op keer gecontroleerd:
Beveiligingsrechten staan nu op: Gebruiker (beheer), System (beheer), Iedereen (bewerken) en Gast (bewerken). Sharerechten staan op Gast (beheer), Iedereen (beheer) en Gebruiker (beheer).
En; deze rechten staan idem op de shares die wel afgespeeld kunnen worden.
Dus waarom de ene wel en de andere niet?
Zie ook: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-files/shares-op-wd-harddisks/be7590b6-cc0d-4e4d-aa26-2afdc601be2a
en
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/some-shares-not-accessible/c2df1436-3162-426b-b883-176e0ded7e43?tm=1516994215162
Wie het weet mag het zeggen.

Gerritje

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 31, 2018, 01:12:53 pm »
Zou je de type nummers van de schijven waarop de problemen zich voordoen hier kunnen vermelden?

Misschien kom je hier alvast verder mee.
http://www.jankamp.com/windows-share-manager/

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 02, 2018, 12:45:40 pm »
“USBSTOR\Disk&Ven_Generic&Prod_STORAGE_DEVICE&Rev_0551\000000006183&0 was not migrated due to partial or ambiguous match.“

Dit zou goed het probleem kunnen zijn, als je naar deze melding zoekt vindt je een aantal mogelijke oplossingen.

rolbo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2018, 03:28:42 pm »
Gerritje, Eric R;
Voor een schema van mijn netwerk zie: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-files/shares-op-wd-harddisks/be7590b6-cc0d-4e4d-aa26-2afdc601be2a
De door EricR genoemde foutmelding zou best het probleem kunnen zijn, maar ik zie die melding ook bij de schijven die het wel doen.
Als je kijkt naar het schema dan is de conclusie simpel: Windows heeft een probleem met de USB 2 en 3 schijven. De interne schijven (SATA) en de Seagate (SCSI) doen het wel. Deze week 2e interne identieke WD-schijf laten installeren: werkt ook.
Via Windows-probleemoplosser voor USB controller getracht dit te repareren maar dan verschijnt de melding “De USBcontroller heeft de status Mislukt of is momenteel niet geïnstalleerd” klik je dan voor een uitgebreidere weergave van de fout dan staat daar “geen problemen vastgesteld” Ra, ra?
Het probleem ligt nu bij een MS support team, maar als iemand anders iets weet?

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 08, 2018, 09:04:22 am »
De melding komt lijkt me van de PC? Het kan zijn dat deze net wat beter met de niet gemigreerde schijven om kan gaan dan de Dune. Hij heeft het over een "ambiguous match" en dit lijkt erop dat schijven op een bepaald niveau dezelfde benaming of id krijgen. Het kan dus zijn dat een dergelijke melding bij een bepaalde schijf op de PC problemen veroorzaakt bij een andere schijf op de Dune. Ik denk dus dat je het best kan zoeken naar oplossingen voor deze melding.

polypenko

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2018, 11:29:45 pm »
Ik heb ook twee interne WD hardeschijven in mijn Desktop met Windows-10 versie 16299.248.

Ik heb al mijn mappen gedeeld en en ook de gebruiker iedereen toegevoegd, maar op
een of andere manier werkt SMB niet.

Was het zo zat na een weekend weer testen en uitproberen, dat ik vanmorgen Windows 8.1 geinstalleerd
heb.

Met Windows 8.1 werkt SMB perfect, ik kan alle gedeelde mappen benaderen, geen enkel probleem.

Nu weer terug via een clean Windows 10 Pro install en daarna telkens weer dat irritante schermpje
"guest"

Dus ondanks dat alle mappen gedeeld zijn werkt SMB dus niet meer met de laatste versie van W10.

Ik hoop dat iemand nog een ingeving heeft waardoor dit alsnog wel gaat werken maar ik krijg het absoluut
niet werkend.

Een nieuwe Firmware update laat wederom lang op zich wachten, div aanbevelingen/veranderingen zijn al door div gebruikers aangedragen, maar tot op heden heeft Dune nog niets vrijgegeven :(

Jammer dat mijn oude med800x3d de codec H265 niet kon ondersteunen, anders had ik die
zeker niet weggedaan.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2018, 06:45:58 pm door polypenko »

rolbo

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 25, 2018, 03:24:19 pm »
Polypenko, ik was een tijdje weg dus daarom late reactie.
Lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn. Ik wacht nu al 2 weken op een reactie van MS.
Ga weer eens refereren.