Auteur Topic: Vraag over installeren firmware  (gelezen 1529 keer)

Chantal

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Vraag over installeren firmware
« Gepost op: november 13, 2017, 11:19:42 am »
Geen idee of ik hier goed zit, maar misschien kan iemand mij toch helpen:

Als ik een film wil starten mbv de Dune (de films staan op een NAS), dan krijg ik in beeld dat er firmware geinstalleerd moet worden. Op zich heb ik dat wel vaker gehad en ging dat goed. Nu krijg ik een foutmelding in beeld waarop staat dat er geen lege mediaopslag is. Zelfs als ik een ler een usbstick of sd kaart in stop, krijg ik dezelfde foutmelding.
Sommige films kunnen nu niet meer afgespeeld worden, omdat eerst de nieuwe firmware geinstalleerd moet worden. Wie kan mij (in eenvoudige taal) helpen?

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over installeren firmware
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2017, 09:42:21 am »
Hallo Chantal,

Om welk apparaat gaat het?
De makkelijkste oplossing is denk ik om een USB stick of SD kaart te configureren als systeemgeheugen en vervolgens de firmware update uit te voeren. Hiervoor kan je de volgende stappen volgen:

1. Formatteer een USB stick op een computer: https://nl.wikihow.com/Een-USB-stick-formatteren
2. Verbind de USB stick met de Dune.
3. Ga naar Instellingen->Diversen->Systeemopslag en kies de optie Systeemopslag Inschakelen
4. Volg de stappen op het scherm
5. Installeer nu de firmware update

Hiermee zou het verholpen moeten zijn, succes!

Chantal

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2017, 11:00:04 am »
Bedankt voor je antwoord. Het gaat om een Dune HD Smart B1.

De firmware lijkt in orde te zijn. De melding die ik krijg: Update Applicatie Dune Extension. Er wordt geen geschikte opslag gevonden. Het Flashgeheugen heeft niet genoeg vrije ruimte. Systeemopslag is niet aangesloten.

Ik heb jouw stappen gevolgd om een usb als opslagmedium in te schakelen, maar de dune erkent dat niet als opslagmedium. Al onze films staan trouwens op een Nas, dus ik weet niet hoe het komt, dat er geen ruimte genoeg is.

Misschien kun je me toch nog een stapje verder helpen?

Rodevos

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2017, 03:04:23 pm »
Ik had hetzelfde probleem. Vanochtend geprobeerd het (eindelijk) eens op te lossen, en na uren proberen lukte dat. Hoe? Met een externe harde schijf, aangesloten op een usb-poort van de Dune. Op de externe schijf heb ik eerst op mijn pc een aparte partitie gemaakt van iets meer dan 4 Gb. Dit gaat als volgt:
(in Windows10)
Ga naar mappen, dan naar deze computer en klik daar met de rechtermuisknop op en kies beheren. Kies vervolgens schijfbeheer, en klik op je externe schijf, ga dan met de rechtermuisknop kiezen voor volume verkleinen met ruim 4000 Mb, vervolgens kun je van dat deel van ruim 4000Mb een nieuwe partitie maken, die je bijv. Systeem noemt, als bestandsysteem had ik ntfs gekozen. Nadat dat gelukt is heb ik de externe schijf veilig verwijderd en weer op de Dune aangesloten. Bij bronnen stond toen o.a. Systeem. Daarna ga je als volgt te werk:
Zorg dat de bron Systeem geselecteerd is en klik op de afstandsbediening op pop up menu. Kies dan informatie en kies partitie maken. Die maak je dan in het formaat ext3. Wanneer dat gelukt is, heb je systeemopslag die nog ingeschakeld moet worden via instellingen, overige. Als bron is ie dan verdwenen. Wat je ook kunt doen, is weer proberen iets bijv. een film bekijken waar tot nu toe problemen mee waren. Op de vraag of applicatie dune extension moet worden geupdated kun je nu met ja antwoorden en dan zou het ook moeten werken (externe opslag is er nu immers).

Succes.

EricR

• Administrator
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2017, 04:30:35 pm »
Bedankt Rodevos!
@Chantal;
Als je hier niet uitkomt kan je ook proberen het systeemgeheugen te wissen in het "Instellingen"->"Systeemopslag" menu.